| велосипед bergamont |

Начать новую тему Ответить на тему
Автор Сообщение
СообщениеДобавлено: 16.03.2020 19:40 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Товариство!

Якщо хтось має досвід експериментів із гібридно-маутінбайківським перемикачем (48-36-26) і шосейним тріплом (50-39-30), встановленим на окремо взятому велосипеді, будь-ласка, поділіться досвідом! Подружити шосейні манетки і гібридний перемикач завдяки одному з шановних дописувачів цього форуму мені вдалося. А ось поставити шосейний трипл 30-39-50 з гібридним перемикачем на верхній тязі цього є ще не пробував. Раніше не було потреби, бо не було доступних зірок на 40, а мені потрібне передаточне число 0,77. Зараз китайці зірки на 40 вже виробляють, тож виникло питання. Наперед вдячний за корисні дописи!

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 16.03.2020 21:35 
Аватара пользователя

Сообщения: 447
Город: Кропивницький
Пол: Муж
Возраст: 33
Зарегистрирован:12.10.2015
где-то давно было показано, что если перекидку под 42т подпилить, чтобы рамка по изгибу больше подходила к 48 звезде, то он с ней корректно будет работать.

следуя логике, в данном случае не вижу проблемы для переключателя на 48 зубов работать с 50кой, просто он установится чуть выше.

_________________
2015' 4670-16' 4490 -17' 5445 -18' 5524 19' 7250 2020' 7601 км 2021' 3442км
Scott CX Comp '2012
Bianchi Celeste Puro 2002 8.42kg
Scott Araphahoe '1996


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 16.03.2020 21:44 
Аватара пользователя

Сообщения: 2011
Город: Київ
Пол: Муж
Возраст: 40
Зарегистрирован:01.10.2012
Чи не простіше буде подружити раму з нижньою проводкою троса?
Якщо перемикач Шиманівський, то, враховуючи їх манеру давати характеристики "з запасом", перемикач "максимум 48" має спокійно запрацювати і на "50".

"But I had a Shimano XT FD in my stock. It is a dual-pull model. But it's not supposed to work on a 52-39-30 crank. It states it's good up to 44T - 48T maximum. But I went ahead and installed it. It works flawlessly!"
(c) bikeforums.net

_________________
Urban ХтоЗнаШо


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 16.03.2020 21:45 
Аватара пользователя

Сообщения: 3825
Изображения: 1
Город: Cro-Moly
Пол: Не указан
Зарегистрирован:11.11.2008
Alonso Forgotten писал(а):
если перекидку под 42т подпилить, чтобы рамка по изгибу больше подходила к 48 звезде, то он с ней корректно будет работать.

у меня сейчас на всех великах переклюки под 42Т работают с 48Т звёздами без подпилов всяких.

Alonso Forgotten писал(а):
не вижу проблемы для переключателя на 48 зубов работать с 50кой

у меня и с 52Т работал (52-42-30)

_________________
не покупайте PRIDE, ибо это гавно!


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 16.03.2020 21:57 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
d.lus писал(а):
Чи не простіше буде подружити раму з нижньою проводкою троса?
Якщо перемикач Шиманівський, то, враховуючи їх манеру давати характеристики "з запасом", перемикач "максимум 48" має спокійно запрацювати і на "50".

Не простіше хіба що, якщо той, що є у наявності працював би якслід із 50-тою і 30 зірками. Чому і питаю. А так, залишив би як є, але цікавить шосейний Q-фактор. До того ж, зараз тенденція до занепаду маркетингу 9-ти швидкісних трансмісій, що скоро купиш хіба що з якимось диким с Q-фактором. До речі, там ще є якийсь чейн-лайн, у шосейних систем здається відрізняється від байківських.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеСообщение было удалено | 16.03.2020 22:03.
СообщениеДобавлено: 16.03.2020 22:05 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Rost писал(а):
Alonso Forgotten писал(а):
не вижу проблемы для переключателя на 48 зубов работать с 50кой

у меня и с 52Т работал (52-42-30)


Правда? Тоді немає проблем? :smile: Але це часом не шосейний якийсь старий стандарт перемикача?

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 16.03.2020 22:14 
Аватара пользователя

Сообщения: 3825
Изображения: 1
Город: Cro-Moly
Пол: Не указан
Зарегистрирован:11.11.2008
june писал(а):
Але це часом не шосейний якийсь старий стандарт перемикача?

це був перемикач такого плану
FD-M735
FD-M500-C
FD-M650
FD-M550

_________________
не покупайте PRIDE, ибо это гавно!


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 16.03.2020 22:23 
Аватара пользователя

Сообщения: 11241
Изображения: 0
Город: Izmail
Пол: Муж
Возраст: 39
Зарегистрирован:01.05.2015
Цитата:
9-ти швидкісних трансмісій, що скоро купиш хіба що з якимось диким с Q-фактором
никуда шоссейный провил от вас не денется

_________________
Мой сарайчик
Вело-книжки на МЕГЕ, обновлено 05.12.18
Синглспид - это не моё. Там объедем, там обойдём, а там вообще грязно и противно: нечего там делать


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 17.03.2020 16:20 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Aleksei Dmytren писал(а):
никуда шоссейный провил от вас не денется

?.. Sorry. I do not understand you.
Ок, я зрозумів. дінеться, бо вже є тільки десятка, а мені треба дев'ятка.

_________________
пишите ЛС


Последний раз редактировалось june 19.03.2020 08:33, всего редактировалось 3 раз(а).

Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 17.03.2020 16:22 
Аватара пользователя

Сообщения: 3825
Изображения: 1
Город: Cro-Moly
Пол: Не указан
Зарегистрирован:11.11.2008
june писал(а):
Sorry. I am not understand you.

Є така мануфактура Prowheel
вони ще багато чого продукують шосейного

_________________
не покупайте PRIDE, ибо это гавно!


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 17.03.2020 16:27 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Там треба ще задню втулку міняти на шосейну я так зрозумів через чейн-лайн. Чи бувають велокросові втулки?
https://www.bike-components.de/en/Shimano/Tiagra-FC-4703-Crankset-p43862/ Те, що можна було б придбати, але алюмінієві зірки це дуже непрактична річ... Я от купляю системи із сталевими зірками і ставлю на діорівський кривошип.

_________________
пишите ЛС


Последний раз редактировалось june 17.03.2020 16:29, всего редактировалось 1 раз.

Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 17.03.2020 16:29 
Аватара пользователя

Сообщения: 2011
Город: Київ
Пол: Муж
Возраст: 40
Зарегистрирован:01.10.2012
Чим же так докорінно відрізняються шатуни "дев'ятка" та "десятка"?

june писал(а):
Там треба ще задню втулку міняти на шосейну я так зрозумів через чейн-лайн. Чи бувають велокросові втулки?

Шосейна втулка вужча (як і відстань між перами шосейника).

_________________
Urban ХтоЗнаШо


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 17.03.2020 16:31 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
d.lus писал(а):
Чим же так докорінно відрізняються шатуни "дев'ятка" та "десятка"?

Все одно вже не те: зірка тонша і зношуватиметься швидше при тих же 27-ми швидкостях...

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 17.03.2020 16:32 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
d.lus писал(а):
Чим же так докорінно відрізняються шатуни "дев'ятка" та "десятка"?

june писал(а):
Там треба ще задню втулку міняти на шосейну я так зрозумів через чейн-лайн. Чи бувають велокросові втулки?

Шосейна втулка вужча (як і відстань між перами шосейника).

Ну, можна догнати шайбами, а чейн-лайн?

Вона не лише вужча, вона гірше захищена від бруду! А мені це не подобається.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 17.03.2020 16:37 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
june писал(а):
Все одно вже не те: зірка тонша і зношуватиметься швидше при тих же 27-ми швидкостях...

Плюс, на мій погляд, ланцюг буде трохи люфтіти на таких зірках. Чи ні? Мені здається тут інших варіантів не може бути - не те, що дев'ятка...

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 17.03.2020 16:44 
Аватара пользователя

Сообщения: 2011
Город: Київ
Пол: Муж
Возраст: 40
Зарегистрирован:01.10.2012
june писал(а):
Все одно вже не те: зірка тонша і зношуватиметься швидше при тих же 27-ми швидкостях...

На скільки швидше? На 100км?

І як я живу з шосейною 10х дабл-системою, що працює як 1х з NW-зіркою та 11х касетою, та ще й на рамі під "гірські" компоненти?

_________________
Urban ХтоЗнаШо


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 18.03.2020 19:58 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
d.lus
А навіщо Ви перейшли на одну зірку? Для мене ця нова тренда просто поза розумінням. Я розумію спорстменам це доречі, а так... У Вас же менше зношуватиметься трансмісія, якби у Вас дабл так і стояв би.

Плюс хіба що це безпека - щоб не скидався ланцюг з великої зірки на малу.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 18.03.2020 20:08 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
d.lus
До речі, провести трос по низу не така вже і проста історія: https://www.youtube.com/watch?v=nMQYVzyrsqc

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 18.03.2020 21:46 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Мені здається чейн-лайн можна змінити проставками. У мене на стакані каретки дві проставки під головтек 2 справа і одна зліва. Чи я помиляюся, не можна?

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 18.03.2020 23:30 
Аватара пользователя

Сообщения: 2011
Город: Київ
Пол: Муж
Возраст: 40
Зарегистрирован:01.10.2012
june писал(а):
d.lus
А навіщо Ви перейшли на одну зірку? Для мене ця нова тренда просто поза розумінням. Я розумію спорстменам це доречі, а так... У Вас же менше зношуватиметься трансмісія, якби у Вас дабл так і стояв би.

Плюс хіба що це безпека - щоб не скидався ланцюг з великої зірки на малу.

З власного досвіду, простоти та естетичних міркувань.
Під мої потреби в моїх умовах я не розумію навіщо мені дабл (тим-паче трипл!), мені цілком достатньо 40/11-40.

А ланцюг у мене ніколи не скидався і в часи трипла :)

june писал(а):
d.lus
До речі, провести трос по низу не така вже і проста історія: https://www.youtube.com/watch?v=nMQYVzyrsqc

Один упор на нижній трубі рамі та пластикова направляюча знизу вузла каретки.
Найскладніше в цьому - упор рубашки троса на рамі зафіксувати.

june писал(а):
Мені здається чейн-лайн можна змінити проставками. У мене на стакані каретки дві проставки під головтек 2 справа і одна зліва. Чи я помиляюся, не можна?

Це проставки бо кареточний стакан 68мм. На 73мм не було б проставок.
Довжина вісі незмінна. Прибравши проставки, шатун сильніше не одягнеться, а от тіліпатися на каретці почне.
Шосейні шатуни мають коротшу вісь. Шосейні каретки - коротшу внутрішню проставку і стають на 68мм кареточний стакан без проставок.

_________________
Urban ХтоЗнаШо


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 08:27 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
d.lus писал(а):
Це проставки бо кареточний стакан 68мм. На 73мм не було б проставок.
Довжина вісі незмінна. Прибравши проставки, шатун сильніше не одягнеться, а от тіліпатися на каретці почне.
Шосейні шатуни мають коротшу вісь. Шосейні каретки - коротшу внутрішню проставку і стають на 68мм кареточний стакан без проставок.

Дякую, я не знав, що шосейна вісь коротша.
d.lus писал(а):
Один упор на нижній трубі рамі та пластикова направляюча знизу вузла каретки.
Найскладніше в цьому - упор рубашки троса на рамі зафіксувати.

Треба буде варити раму. Я розглядаю алюмінієву раму, як витратиний матеріал (30 тисяч проїхати і викинути). Якби хоча б точно знати куди що приварювати...

А чи можна трос просто пустити сорочкою?

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 08:53 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Усім велика подяка за поради!

Спробую підбити підсумки:
1. Шосейна система 50-39-30 не виключено, що працюватиме з гібридним перемикачем (48-36-26 max). Проблему ходу тросу я вирішив раніше (щоправда, перемикання стало більш напружене і це призводить до швидшого зносу манеток - з власного досвіду, принаймі мені так здається).
2. Доведеться міняти задню втулку на шосейну через інший чейн-лайн. Це мабуть не критично, але проект можна не починати, якщо в перспективі цього не зробити. Звуження втулки тягне за собою необхідність встановлення шайб або треба прийтягнути пера ексцентриком (якщо це можливо). Шосейна втулка менш захищена від бруду, а використання на грунтах має бути нормальною справою для мого велосипеду. А велокросова втулка досить дорога, шосейна також дорожча за байківську.

Схоже на те, що проект загалом не вигідний. Зростання ресурсу трансмісії через більші зірки нівелюється витратами на шосейні компоненти і те, що зірки у шосейній системі не має змоги замінити на сталеві, позаяк їх не виготовляють, а гібридні сталеві можна купити.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 10:28 
Аватара пользователя

Сообщения: 2011
Город: Київ
Пол: Муж
Возраст: 40
Зарегистрирован:01.10.2012
june писал(а):
Треба буде варити раму. Я розглядаю алюмінієву раму, як витратиний матеріал (30 тисяч проїхати і викинути). Якби хоча б точно знати куди що приварювати...

А чи можна трос просто пустити сорочкою?

Ну так, варити, клеїти чи прикручувати.
Кудись знизу на нижню трубу рами. По-суті, байдуже куди саме, аби трос далі йшов до каретки.

Сорочоку ж десь треба у щось вперти до перемикача. За наявності аби-якого обладнання та прямих рук, можна і нижню направляючу зробити з металу та з упором сорочки.

_________________
Urban ХтоЗнаШо


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 10:32 
Аватара пользователя

Сообщения: 2011
Город: Київ
Пол: Муж
Возраст: 40
Зарегистрирован:01.10.2012
june писал(а):
2. Доведеться міняти задню втулку на шосейну через інший чейн-лайн. Це мабуть не критично, але проект можна не починати, якщо в перспективі цього не зробити. Звуження втулки тягне за собою необхідність встановлення шайб або треба прийтягнути пера ексцентриком (якщо це можливо). Шосейна втулка менш захищена від бруду, а використання на грунтах має бути нормальною справою для мого велосипеду. А велокросова втулка досить дорога, шосейна також дорожча за байківську.

І раму під вужчу шосейну втулку :D

june писал(а):
Зростання ресурсу трансмісії через більші зірки нівелюється витратами на шосейні компоненти і те, що зірки у шосейній системі не має змоги замінити на сталеві, позаяк їх не виготовляють, а гібридні сталеві можна купити.

Цікаво, звідки така впевненість в тому, що абстрактні алюмінієві зірки мають менший ресурс за абстрактні сталеві?
Як навіть про якийсь конкретний сплав мова не йде, це все - маячня та власні фантазії.

_________________
Urban ХтоЗнаШо


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 10:40 
Аватара пользователя

Сообщения: 8284
Изображения: 20
Город: in Ukraine
Пол: Муж
Зарегистрирован:05.06.2005
d.lus писал(а):
Один упор на нижній трубі рамі та пластикова направляюча знизу вузла каретки.
Найскладніше в цьому - упор рубашки троса на рамі зафіксувати.

У деяких майстрів можуть завалятися такі упори. Їх кріплять витяжними заклепками. Якщо монтувати обачно, рамі це не зашкодить.



june писал(а):
Треба буде варити раму. Я розглядаю алюмінієву раму, як витратиний матеріал (30 тисяч проїхати і викинути).

Даремно. В середньому алюмінієві рами розраховують приблизно на такий самий ресурс, як у сталевих. А гранична міцність алюмінієвих рам в середньому приблизно втричі більша, ніж у сталевих.
Бонки кріплять нижче лобової труби сантиметрів десь на п'ять плюс-мінус 2 см. Велика точність не потрібна.

Изображение


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 11:43 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
Звідки беруться оці міфи про погану міцність алюмінієвих рам? Люди свято вірять у це.

п.с.Поламок алю умовно багато лише від його масовості та часто неналежного виконання рам.
Але сам матеріал, як такий, не причому. Якщо алю раму зробити добре та такої ваги як сталеву - вона буде значно міцніша за сталеву.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 18:29 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
d.lus писал(а):
Цікаво, звідки така впевненість в тому, що абстрактні алюмінієві зірки мають менший ресурс за абстрактні сталеві?
Як навіть про якийсь конкретний сплав мова не йде, це все - маячня та власні фантазії.

Тому що об'єм металу той самий. А на одиницю об'єму сталь міцніша. Ну і із власного досвіду звісно: мав 48-му зірку алюмінієва ходила 10 тисяч, а сталева така ж 17 тисяч і ще можна використовувати.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 18:36 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
Від стану ланцюга та інших умов експлуатації залежить.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 18:38 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Elk 2 писал(а):
Звідки беруться оці міфи про погану міцність алюмінієвих рам? Люди свято вірять у це.

п.с.Поламок алю умовно багато лише від його масовості та часто неналежного виконання рам.
Але сам матеріал, як такий, не причому. Якщо алю раму зробити добре та такої ваги як сталеву - вона буде значно міцніша за сталеву.

Я чув, що алюміній накопичує підпорогові навантаження (ну я не технар, а просто чув, тому вибачайте) так би мовити, тобто стомлюваність алюмінію не залежить від прикладеного навантаження: воно кумулятивно сумується, а у сталь накопичує саме запорогові навантаження, які вище границі міцності. Щось таке. Чи я не правий?

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 18:39 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Elk 2 писал(а):
Від стану ланцюга та інших умов експлуатації залежить.

Однакові умови експлуатації звісно були. За ланцюгами слідкую, з цим у мене строго.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 18:44 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
andr писал(а):
[
Даремно. В середньому алюмінієві рами розраховують приблизно на такий самий ресурс, як у сталевих. А гранична міцність алюмінієвих рам в середньому приблизно втричі більша, ніж у сталевих.

Ну це Ви мене вибачте не дуже коректно сказано: алюміній міцніший на одиницю маси за сталь - це відомо. Ну і що з того? Може і болти треба виготовляти з алюмінію у такому разі?..

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 18:44 
Аватара пользователя

Сообщения: 2011
Город: Київ
Пол: Муж
Возраст: 40
Зарегистрирован:01.10.2012
june писал(а):
Тому що об'єм металу той самий. А на одиницю об'єму сталь міцніша. Ну і із власного досвіду звісно: мав 48-му зірку алюмінієва ходила 10 тисяч, а сталева така ж 17 тисяч і ще можна використовувати.

"Алюмінієва зірка" має приблизно таку кількість інформації, як і "МТБ велосипед". Власне, як і "сталь" в даному випадку бо що саме там за сплави нікому, я так розумію, не відомо.

_________________
Urban ХтоЗнаШо


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 18:45 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
Ви 48-у могли дуже перекошувати, я так першу за одну зиму зтер (стальну).
Скоріш, умови були не однакові.
Щодо втомлюваності метеріалу - це в теорії. Зробіть алю важчим, і вся ця втомлюваність десь подінеться.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 18:46 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Алюмінієва зірка на 48 і сталева зірка на 48. Їх об'єм приблизно ідентичний. Сталева трохи тонша.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 18:48 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
june писал(а):
andr писал(а):
[
Даремно. В середньому алюмінієві рами розраховують приблизно на такий самий ресурс, як у сталевих. А гранична міцність алюмінієвих рам в середньому приблизно втричі більша, ніж у сталевих.

Ну це Ви мене вибачте не дуже коректно сказано: алюміній міцніший на одиницю маси за сталь - це відомо. Ну і що з того? Може і болти треба виготовляти з алюмінію у такому разі?..


Якщо критична вага - виготовляють з алюмінію, в мене, наприклад, шприхи на двох вілсетах з алюмінію та деякі болти теж. Тут треба тільки не перестаратись.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеСообщение было удалено | 19.03.2020 18:56.
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 19:11 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
june писал(а):
Алюмінієва зірка на 48 і сталева зірка на 48. Їх об'єм приблизно ідентичний. Сталева трохи тонша.


Різні умови експлуатації. Кілометраж - не показник. Ви могли одну зірку в хвіст і гриву, а іншу більш охайно експлуатувати, самі того не помічаючи.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 22:25 
Аватара пользователя

Сообщения: 8284
Изображения: 20
Город: in Ukraine
Пол: Муж
Зарегистрирован:05.06.2005
Elk 2 писал(а):
Звідки беруться оці міфи про погану міцність алюмінієвих рам? Люди свято вірять у це.

п.с.Поламок алю умовно багато лише від його масовості та часто неналежного виконання рам.
Але сам матеріал, як такий, не причому. Якщо алю раму зробити добре та такої ваги як сталеву - вона буде значно міцніша за сталеву.
june писал(а):
Я чув, що алюміній накопичує підпорогові навантаження (ну я не технар, а просто чув, тому вибачайте) так би мовити, тобто стомлюваність алюмінію не залежить від прикладеного навантаження: воно кумулятивно сумується, а у сталь накопичує саме запорогові навантаження, які вище границі міцності. Щось таке. Чи я не правий?

Алюміній накопичує, сталь теж накопичує, але інакше. Сопромат складна штука. Якщо ж казати просто, то у популярних велосипедних статтях в основному написана єресь, і її транслюють усі охочі, бо ця єресь гранично проста й не вимагає від слухача ніяких знань чи здорового глузду.
А при здоровому глузді можна згадати хоча б алюмінієві зварні рами мотоциклів, алюмінієві суперкари, алюмінієві літаки з вертольотами та дійсно безсмертні алюмінієві шатуни, виноси, керма чи підсідели на звичайних велосипедах.


Досліди показали, що алюмінієві рами в середньому не тільки легші, але й витриваліші, ніж сталеві.
https://www.sheldonbrown.com/rinard/fra ... t.htm#info
Чому це так? Тому що крім матеріалу важливо те, як зроблено раму. Важлива її конструкція.
Нам з братом за багато років вдалося отримати на алюмінієвих рамах удвічі менше тріщин від утоми металу, ніж на сталевих, хоча на алюмінієвих їздили більше.


Звісно, ніхто не заборонить вірити в те, у що зручніше віриться.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 22:50 
Аватара пользователя

Сообщения: 11241
Изображения: 0
Город: Izmail
Пол: Муж
Возраст: 39
Зарегистрирован:01.05.2015
Цитата:
Тому що об'єм металу той самий
штэ? рулевой или кареточный стакан алю и сталь давно сравнивали?

_________________
Мой сарайчик
Вело-книжки на МЕГЕ, обновлено 05.12.18
Синглспид - это не моё. Там объедем, там обойдём, а там вообще грязно и противно: нечего там делать


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 23:12 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
Мова йде тут про зірку 48 зубів


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 23:15 
Аватара пользователя

Сообщения: 11241
Изображения: 0
Город: Izmail
Пол: Муж
Возраст: 39
Зарегистрирован:01.05.2015
Elk 2 писал(а):
Мова йде тут про зірку 48 зубів

так и зирки имеють разную толщину, просто это так взору не заметно. если не брать в расчет околоспортивные лайт звезды. у умеренно-гражданских алю звезд тело толще, чем у стальных.

_________________
Мой сарайчик
Вело-книжки на МЕГЕ, обновлено 05.12.18
Синглспид - это не моё. Там объедем, там обойдём, а там вообще грязно и противно: нечего там делать


Последний раз редактировалось Aleksei Dmytren 19.03.2020 23:40, всего редактировалось 1 раз.

Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеСообщение было удалено | 19.03.2020 23:18.
СообщениеДобавлено: 19.03.2020 23:24 
Аватара пользователя

Сообщения: 11241
Изображения: 0
Город: Izmail
Пол: Муж
Возраст: 39
Зарегистрирован:01.05.2015
Так совпало, что у меня есть три системы FSA Vero. Дабл с алю звездами, дабл и трипл со стальными. Так я не поленился пойти приложить циркуль. Алю 3,2мм, сталь 2,1
если взять совсем спортивную ультегра, то я переживаю, если такую звезду сделать стальной.
Изображение

_________________
Мой сарайчик
Вело-книжки на МЕГЕ, обновлено 05.12.18
Синглспид - это не моё. Там объедем, там обойдём, а там вообще грязно и противно: нечего там делать


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 09:48 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
andr
То Ви справді вважаєте, що болти із алюмінію таки будуть надійніші за сталеві? :smile: Титанові краще я не проти, проте дорогі. Тут не треба бути спецом із сопромату, щоб це знати. Так само і про алюмінієві зірки - вони менш тверді це ж ясно, як божий день і зношуються не менше як у 1,5 раза швидше. :smile:

Я не заперечую, що алюміній виграє за показником міцність/маса, проте програє за показником міцність/об'єм. А титан кращий за обома показниками. Проте якщо про зірку, то там потрібна твердість, наскільки я знаю.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 09:55 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
...........


Последний раз редактировалось Elk 2 20.03.2020 10:04, всего редактировалось 1 раз.

Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 09:58 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Aleksei Dmytren писал(а):
Так совпало, что у меня есть три системы FSA Vero. Дабл с алю звездами, дабл и трипл со стальными. Так я не поленился пойти приложить циркуль. Алю 3,2мм, сталь 2,1
если взять совсем спортивную ультегра, то я переживаю, если такую звезду сделать стальной.
Изображение

Ну так це тому що алюміній навіть товстіший не може перевершити за пробігом сталь. І це підтверджує мою думку. Чи ти вважаєш, що найтвердіший алюмінієвий сплав перевершує за твердістю ідеальну за твердістю сталь? Мені здається, що сперечатися з цього питання не серйозно.
І до речі, ми сильно віддалилися від теми.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 10:12 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
andr писал(а):
Чому це так? Тому що крім матеріалу важливо те, як зроблено раму. Важлива її конструкція.
Нам з братом за багато років вдалося отримати на алюмінієвих рамах удвічі менше тріщин від утоми металу, ніж на сталевих, хоча на алюмінієвих їздили більше.

Порівнювати рами не дуже коректно, бо сталева була просто із труб, а алюміній можливо батований. Сталева рама такої ж міцності буде дорожча і важча.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 10:12 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
Пробіг у алю і у стальних великих зірок приблизно однаковий. Проте алю легше - ради цього і ставлять їх. Ваш експеримент щодо тривалості - відносний, писав вище. Слабкість алю компенсується його товщиною, це приблизно півтора рази.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 10:26 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
andr писал(а):
Алюміній накопичує, сталь теж накопичує, але інакше. Сопромат складна штука. Якщо ж казати просто, то у популярних велосипедних статтях в основному написана єресь, і її транслюють усі охочі, бо ця єресь гранично проста й не вимагає від слухача ніяких знань чи здорового глузду.
А при здоровому глузді можна згадати хоча б алюмінієві зварні рами мотоциклів, алюмінієві суперкари, алюмінієві літаки з вертольотами та дійсно безсмертні алюмінієві шатуни, виноси, керма чи підсідели на звичайних велосипедах.

Так напиши з теоретичними викладками. Значить, мова має йти не про міцність сталі і найкращих алюмінієвих сплавів, а про природу накопичення втоми у них: які там будуть якісні відмінності. Це ж можна сказати словами. Якщо треба формули і графіки їх. Для нас користувачів цікавить саме остаточний вердикт. Я написав, що алюміній накопичує втому від найменших навантажень, а сталь після якоїсь границі навантаження накопичує, а до тієї границі не накопичує. Це треба заперечити або підтвердити. Ясно, що можна зляпати сталеву праму, що вона буде нікчемна, а алюмінієва батована і набагато довговічніша.

Щодо вічних алюмінієвих шатунів. Зараз для мене це актуальне питання. Проїхав на алюмінієвих більше 70 тисяч км. Питання у тому чи доведеться їх міняти, при тому що Q-фактор у них непоганий і міняти не хотілося б. А минула рама алюмінієва не найгірша і не найкраща проїхала у мене 31 тисячу, лопнуло перо я заварював декілька разів і проїздив до 44 тисяч.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 11:56 
Аватара пользователя

Сообщения: 8284
Изображения: 20
Город: in Ukraine
Пол: Муж
Зарегистрирован:05.06.2005
june писал(а):
Так напиши з теоретичними викладками. Значить, мова має йти не про міцність сталі і найкращих алюмінієвих сплавів, а про природу накопичення втоми у них: які там будуть якісні відмінності. Це ж можна сказати словами. Якщо треба формули і графіки їх. Для нас користувачів цікавить саме остаточний вердикт.

Вас не переконав експеримент Деймона Рінарда та EFBE, коли на стендах трусили різні рами, доки вони не зламаються? Замовте у EFBE більше даних. Між іншим, вони час від часу публікують результати тестів безплатно. Жодного разу у їхніх публікаціях сталеві рами не були нагорі списку найвитриваліших.
Читайте науково-популярні статті. В англомовному інеті, окрім непотребу (такого ж, якого повно у нас), є багато корисного.

https://www.cyclingabout.com/frame-mate ... s-titanium
"Steel and titanium frames have a ‘fatigue limit’ below which a repeated load (frame flex) can be applied an infinite amount of times without causing failure. Aluminium, on the other hand, has no fatigue limit, meaning that it will eventually fail after enough load cycles. Although the lack of fatigue strength in aluminium frames seems alarming, they are engineered to be three or more times stronger than a steel frame, easily withstanding the stresses of bicycle touring. In summary, a well-designed frame of any material won’t be affected by fatigue".
Себто:
"Хоча відсутність порогу витривалості у алюмінієвих рам здається тривожною, вони спроектовані таким чином, щоб бути у три чи й більше разів міцнішими за сталеві рами, а тому легко витримують навантаження від катання. Отже, добре продуманій рамі з будь-якого сплаву не будуть притаманні поломки від втоми матеріалу".

http://www.thetallcyclist.com/2016/09/t ... nd-butting

https://mechanicalelements.com/comparis ... num-part-2

http://silver.neep.wisc.edu/~lakes/VE.html


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 17:15 
Аватара пользователя

Сообщения: 8284
Изображения: 20
Город: in Ukraine
Пол: Муж
Зарегистрирован:05.06.2005
june писал(а):
То Ви справді вважаєте, що болти із алюмінію таки будуть надійніші за сталеві? :smile: Титанові краще я не проти, проте дорогі. Тут не треба бути спецом із сопромату, щоб це знати. Так само і про алюмінієві зірки - вони менш тверді це ж ясно, як божий день і зношуються не менше як у 1,5 раза швидше.

1. Алюмінієві сплави втричі легші за сталь. Тому з алюмінію можна зробити раму з трубами більшого діаметру (oversize), ніж у сталевої рами. Більший діаметр - більші перерізи - менші напруження у матеріалі під навантаженням. Така оверсайз-рама (якщо добре спроектована та добре зроблена) буде міцнішою за сталеву, витривалішою за неї та все одно легшою. Це й показав дослід Рінарда та EFBE.
2. Про болти. Приміром, десь у конструкції є сталевий болт М6. Ви ніяк не втулите замість нього оверсайз-болт (скажімо, М10) з алюмінієвого сплаву, якщо не збільшите кріпильні отвори у виробі. Але таке найчастіше неможливо, бо це послабить виріб.
3. Про зірки. Міцність та твердість - зовсім різні речі. Десь як вологість повітря та температура. Міцні об'єкти можуть мати низьку твердісь. Скажімо, вуглепластик дуже міцний, але за твердістю він як пластмаса.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 17:46 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
andr
Дякую. Це усе мені відомо. Останнє повідомлення маю на увазі.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 17:57 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
В мене знайомий років із 20, а може й більше, використовує передню алюмінієву зірку на 51 зуб, зроблену колись на замовлення. Він досі не зміг її зносити. Ролики ланцюга утворюють наклеп. Суммарно, може проїхав понад 100 тисяч, скільки саме на цій зірці - невідомо.
Звісно, якщо шкрябати напилком алюміній та сталь - то алюміній шкрябається легше.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 18:01 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Це дивно.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 18:05 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
Так, може тому що переважно шосе, може тому що вмикає її не "дуже часто" - але досі стоїть жива.

п.с.Я сталеву передню за одну зиму колись "циркуляркою" зробив. Але то був "перший досвід".


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 18:29 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Elk 2 писал(а):
Так, може тому що переважно шосе, може тому що вмикає її не "дуже часто" - але досі стоїть жива.

п.с.Я сталеву передню за одну зиму колись "циркуляркою" зробив. Але то був "перший досвід".


Я ось намагаюсь навпаки на великій їздити. Поставив передостанню восьму (чи другу) на 23 і получається 48/23, тож можна використовувати, хоча і з перекосом великим, але на 22-25 км/год - це дуже зручно. Коли я спробував зняти цю зірку (поставив замість 23-тої 30-ту), то було дуже неприємно скидати кожного разу на середню зірку. А так їду по шосе на великій зірці, навіть коли на погорб заїхати.

Попри це, середня зірка завжди перша виходить з ладу.

До речі, небезпека перекосів перебільшена.

_________________
пишите ЛС


Последний раз редактировалось june 20.03.2020 18:37, всего редактировалось 1 раз.

Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 18:37 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
Так, я коли переважно на передній їздив - то й швидко зносив. Потім від такого відмовився. Думаю, причина перекошення ланцюга, хоча більш ніж до середини касети старався не доходити. Плюс пісок у лісі та зима своє зробили.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 18:39 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Насправді, шкідливість перекосу перебільшена. Була колись стаття. Там ККД падає максимум на 2%. Ті ж самі десь цифри, що і при скиданні на передню більш малу зірку. Тому що чим менше зубців бере участь у передачі, тим менше буде ККД.

Ну, не буду нікого переконувати, бо та стаття не знаю зараз де. В одному журналі здається про веломобілі.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 20.03.2020 18:43 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
june писал(а):
Насправді, шкідливість перекосу перебільшена. Була колись стаття. Там ККД падає максимум на 2%. Ті ж самі десь цифри, що і при скиданні на передню більш малу зірку. Тому що чим менше зубців бере участь у передачі, тим менше буде ККД.


Так і є...перебільшена...
...зараз, коли мода спереду на одну, стало актуальним про це говорити. Раніше в усіх методичках застерігалося уникати перекосів. Але зараз і ланцюги гнучкіші, тобто більш здатні до перекосів. А от наскільки саме - невідомо. Бо вигода є більше продати...


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 10:25 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Гадаю аби підігнати чейн-лайн під байківську касету і водночас використовувати шосейні передні зірки можна було б перейти на старіший стандарт каретки (не головтек-2). Тоді просто надягнути шосейний кривошип на вал байківської каретки. Питання чи варто? Різниця у жорсткості систем не виключено що нівелює переваги такого рішення.

Ну і якщо зробити так, то цікаво на який саме стандарт каретки переходити?

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 12:08 
Аватара пользователя

Сообщения: 8284
Изображения: 20
Город: in Ukraine
Пол: Муж
Зарегистрирован:05.06.2005
june писал(а):
Гадаю аби підігнати чейн-лайн під байківську касету і водночас використовувати шосейні передні зірки можна було б перейти на старіший стандарт каретки (не головтек-2). Тоді просто надягнути шосейний кривошип на вал байківської каретки.

Деякі МТБ-рами це дозволять, а на деяких стане чіпляти за нижнє перо. Краще спершу прикинути Q-фактор, відмінусувати товщину шатунів на кінцях, зміряти на рамі ширину там, де будуть кінці, та порівняти.



june писал(а):
Питання чи варто? Різниця у жорсткості систем не виключено що нівелює переваги такого рішення.

Насправді це смішна тема. Менше половини з нас зможуть видавати 800 Вт протягом хоча б секунди. Зате пацани потужністю під 2500 Вт нерідко ставлять рекорди на "квадраті".
viewtopic.php?f=23&p=693334#p696463
viewtopic.php?f=23&t=442268&p=1988609&#p1988609
viewtopic.php?f=25&t=26802&start=0#p364436
Изображение

Звісно, завжди можна сказати, що на товстому валу вони поїдуть швидше. Щоправда, це значить, що зараз швидкість для них неважлива.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 12:17 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
В "кращі часи" в мене стегна були 75 см. обсягом при вазі 90 кг. Присідав у повний сід зі штангою 210 кг.

Так і найбільшу швидкість в абсолюті по прямій на пару секунд видавав на квадраті на короткій алю рамі при передачі 42-12, на 11 пробував - швидкість втрачалася..


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 14:23 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
andr писал(а):
june писал(а):
Гадаю аби підігнати чейн-лайн під байківську касету і водночас використовувати шосейні передні зірки можна було б перейти на старіший стандарт каретки (не головтек-2). Тоді просто надягнути шосейний кривошип на вал байківської каретки.

Деякі МТБ-рами це дозволять, а на деяких стане чіпляти за нижнє перо. Краще спершу прикинути Q-фактор, відмінусувати товщину шатунів на кінцях, зміряти на рамі ширину там, де будуть кінці, та порівняти.

Маю гібридну раму. Я вже прикидав: мінімільний q-фактор, який на ній можна використовувати десь 151-154 мм.

Навіть якщо q-фактор зросте на 5 мм через байківський чейн-лайн, то використання шосейних кривошипів з огляду на їх вузькість буде вигідним. Скажімо q-фактор може зрости до 163 мм - це дуже непогана цифра, як для гібриду.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеСообщение было удалено | 22.03.2020 15:00.
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 15:51 
Аватара пользователя

Сообщения: 8284
Изображения: 20
Город: in Ukraine
Пол: Муж
Зарегистрирован:05.06.2005
june писал(а):
Гадаю аби підігнати чейн-лайн під байківську касету і водночас використовувати шосейні передні зірки можна було б перейти на старіший стандарт каретки (не головтек-2).
...
Ну і якщо зробити так, то цікаво на який саме стандарт каретки переходити?

З "вузькими" стандартами під різьбову каретку зараз справи не надто добрі. Є одне виключення - квадрат, але там не так просто знайти нові легкі шатуни. З легких (скажімо, Shimano Hollowtech на квадрат, на які продаються й 48-зубі зірки) на велоринку лише юзані.
Изображение

Shimano Octalink годиться лише у версії №1, причому тільки деякі моделі.
viewtopic.php?f=31&t=221903&p=1994760&h#p1994760
viewtopic.php?f=31&t=221903&p=1994760&h#p1994940
viewtopic.php?f=31&t=302252&p=2026617&#p2026568
Octalink версії 2 не годиться зовсім: там один з підшипників майже посередині каретки, тому нема ні жорсткості, ні витривалості.
Изображение

ISIS став рідкісним, та й не їздило воно ніколи довго.
А позаяк сучасні шатуни з зовнішніми підшипниками мають інтегровану вісь, там ніяк не зменшиш Q-фактор, не змінивши модель. Отже, доведеться просто шукати найвужчі.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 16:05 
Аватара пользователя

Сообщения: 8284
Изображения: 20
Город: in Ukraine
Пол: Муж
Зарегистрирован:05.06.2005
Був би я перед такою дилемою, пошукав би шосейні чи турингові шатуни на квадрат (ну, й каретку, звісно). Старі чи нові - байдуже. П'ятилапку на BCD 130 мм, а можна й 110.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 16:47 
Аватара пользователя

Сообщения: 2011
Город: Київ
Пол: Муж
Возраст: 40
Зарегистрирован:01.10.2012
Ну ок.
Як я отримав правильний (такий, яким він був спроектований виробником компонентів для заводського 1х) чейнлайн зі своїм вінегретом компонентів.

Вінегрет:
Рама: Apollo Trace 30 під гірські компоненти з 68мм кареточним стаканом
Шатуни: Shimano 105 FC-5750 (дабл "десятка")
Зірка: Garbaruk NW 40T
Каретка: шосейна Shimano SM-BBR60
Касета: Shimano XTR CS-M9001 (х11)
Втулка задня: Novatec D712SB-11 з "шосейним х11" барабаном (довгим), замовлена з Тайваню, а не Алі чи придбана у місцевих


Зірка шатунів встановлена на зовнішній площині лапок шатунів
М-касета встановлена на "шосейний" барабан без проставки. І, чи то завдячуючи "Новатеківській" точності, чи ХЗ чому, але вона чудово притягнулась локрінгом.
При встановленні касети з проставкою ці кілька міліметрів зміщення касети назовні призводили до того, що іноді ланцюг чіплявся за сусідню більшу зірку касети.
Без проставки все стало "як і задумано Шиманою для 1х".

_________________
Urban ХтоЗнаШо


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 17:43 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
june писал(а):
Різниця у жорсткості систем не виключено що нівелює переваги такого рішення.

andr писал(а):
Насправді це смішна тема. Менше половини з нас зможуть видавати 800 Вт протягом хоча б секунди. Зате пацани потужністю під 2500 Вт нерідко ставлять рекорди на "квадраті".

Питання скільки відсотків втрат. Якщо припустимо 0,1%, то справді - смішно. Якщо 1-2%, то для мене є привід поміркувати над цим.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 18:06 
Аватара пользователя

Сообщения: 8284
Изображения: 20
Город: in Ukraine
Пол: Муж
Зарегистрирован:05.06.2005
Якби втрат було 1-2%, Хой взяв би кривошипи з інтегрованою товстою віссю та прокотився свої півкілометра на півсекунди швидше. Що таке півсекунди у гонці тривалістю 25 секунд та хронометражем з точністю до 0,001 с, вирішуйте самі.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_w ... by_the_UCI

Але він чомусь поїхав на "квадраті". Це я так натякаю на гаданий масштаб енерговтрат.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 18:13 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Ну припустимо, Хой не інженер, а просто спортсмен і не обов'язково він настільки цим переймається. І мабуть існує багато прикладів, коли велогони їздять собі в якійсь дурній посадці роками, у якій вони звикли, а потім приходить якийсь дядя і садить їх, як треба, і вони нарешті виграють роздільний старт на Тур-де-Франц. Але, це справді показово і мабуть таки Ви праві, що стандарт шатунів ні на що для рядових користувачів не впливає. Проте, цікаво було б мати якусь статтю, вони ж не просто так увели новий стандарт, якусь базу підводили з порівняння втрат потужності.

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 18:27 
Аватара пользователя

Сообщения: 8284
Изображения: 20
Город: in Ukraine
Пол: Муж
Зарегистрирован:05.06.2005
"Шимано" це зробило перш за все через імідж: ринок хоче новацій та купує їх удесятеро активніше за "старий мотлох". По-друге, інтегровані кривошипи з кареткою істотно легші за попередні моделі. По-третє, інтегровані шатуни набагато міцніші (що вітають усі схильні до екстриму). По-четверте, їхня собівартість нижча (вісь можна робити з будь-якого кізяку, а підшипникові вузли дуже прості). По-п'яте, ресурс "зовнішніх" кареток істотно менший, тому їх доводиться міняти частіше, а це теж підвищує продажі. Ну і, по-шосте, з впровадженням цієї теми фірма стала багато й барвисто розповідати про жорсткість кривошипів та про її міжпланетну важливість, а це зовсім немало у конкурентних війнах.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 19:22 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
Ну, я звісно вірю Вам і дуже прислуховуюсь до вашої думки, бо сам від цього далекий. Проте Ви ж не велосипедний інженер, можете пропустити якусь інформацію поза увагою, якісь статті з цього приводу. Ось наприклад низька вага мені впринципі не настільки цікава. Те, що вони міцніші це на мій погляд істотна перевага. І ще мабуть міцність якось пов'язана із жорсткістю...

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 19:50 

Сообщения: 1048
Город: Киев
Пол: Муж
Возраст: 57
Зарегистрирован:20.10.2012
Там ще такий момент. Жорсткість шатунів на виносних підшипниках "відчувається" лише на легких рамах з не дуже жорстким каретковим стаканом. На дубових рамах з жорстким каретковим вузлом її не відчути, такі мої спостереження понад десятирічної давнини.

Так міцність вища, бо діаметр більший. Але сракорукі і це ламають).


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 20:02 
Аватара пользователя

Сообщения: 8284
Изображения: 20
Город: in Ukraine
Пол: Муж
Зарегистрирован:05.06.2005
june писал(а):
Те, що вони міцніші це на мій погляд істотна перевага.

Хто ж сперечається!



june писал(а):
І ще мабуть міцність якось пов'язана із жорсткістю.

Пов'язана. Але жорсткість не надто важлива, як показали трековики. Та й шосейники теж, бо еліта з 2004 по 2007 рік їздила як на інтегрованих шатунах Shimano Dura-Ace, так і на "квадратних" шатунах Campagnolo Record. Скажімо, ось техніка Алессандро Петаккі 2004 року, на якій він виграв "Джиро", перемігши на дев'ятьох етапах (це абсолютний рекорд на всі часи).

Изображение


Їздячи на "квадраті", він домінував у спринтах з 2003 по 2005 рік.


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 21:04 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
andr писал(а):
Скажімо, ось техніка Алессандро Петаккі 2004 року, на якій він виграв "Джиро", перемігши на дев'ятьох етапах (це абсолютний рекорд на всі часи).

Изображение


Їздячи на "квадраті", він домінував у спринтах з 2003 по 2005 рік.

Ще я чув, що він не використовував велокомп`ютер чи пульсометр не пам'ятаю. Тобто показово, як окремі спорстмени можуть ставитися до нововведень. Але це я просто пригадав таке, не якійсь доказ, а просто цікавий факт.

_________________
пишите ЛС


Последний раз редактировалось june 22.03.2020 21:05, всего редактировалось 1 раз.

Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 21:05 
Аватара пользователя

Сообщения: 11241
Изображения: 0
Город: Izmail
Пол: Муж
Возраст: 39
Зарегистрирован:01.05.2015
Да, чисто для фотографии его поцепили.

_________________
Мой сарайчик
Вело-книжки на МЕГЕ, обновлено 05.12.18
Синглспид - это не моё. Там объедем, там обойдём, а там вообще грязно и противно: нечего там делать


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P Персональный альбом  
 
СообщениеДобавлено: 22.03.2020 21:06 

Сообщения: 339
Город: Київ
Пол: Муж
Зарегистрирован:27.12.2012
а, справді, причепили :smile: ну то таке, значить пульсометром не користувався :smile:

_________________
пишите ЛС


Вернуться к началу
shoppage  personalpage P  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
  © Mishael 2003-2024
Наши друзья: Телеграм-канал про SEO | Рыбалка в Полтаве
Мобильный вид

[ Time : 0.169s | 94 Queries | GZIP : On ]
Reputation System ©'